Cinta Karena Allah

“Aku rindu setengah mati kepadamu…”

Seharusnya …
Kata-kata itu kita tujukan kepada ALLAH dan yang akan berakhir hari-hari ini,
Yaitu bulan suci Ramadhan…
Betapa takut dan khawatirnya diri ini jika tahun depan tidak bertemu lagi..
Bertemu dengan bulan yang penuh rahmat ini..

Ya ALLAH…izinkan kami merasakan Keindahan dan Keberkahan lagi di bulan yang penuh nikmat ini…tahun depan , tahun depannya lagi dan lagi.

*♥*”MENCINTAI KARENA ALLAH,,”*♥*

Mencintai kerana Allah itu tidak penah merasakan kegalauan..

Mencintai kerana Allah itu tidak pernah merasakan kekecewaan..

Mencintai kerana Allah itu tidak pernah merasakan sakit hati..

Mencintai kerana Allah itu tidak pernah menangis kerana takut kehilangan..

Mencintai kerana Allah itu mencintai dari hati kerana Iman bukan dari pandangan…

Mencintai kerana Allah itu ketika galau yakin bahwa Allah senantiasa slalu bersama kita..

Mencintai kerana Allah itu ketika kecewa yakin bahwa Allah slalu memberi kedamaian untuk kita..

Mencintai kerana Allah itu ketika sakit hati yakin bahwa Allah yang mampu mengobatinya dan DiALAH sebaik baiknya penolong kita..

Mencintai kerana Allah itu tidak takut kehilangan kerana Allah lebih tau mana yang dibutuhkan oleh hambaNya…

Dan mencintai kerana Allah itu ketika orang yang dicintainya dimiliki oleh orang lain,ia akan berkata,” Semoga kau bahagia bersamanya

*♥*””WALAU JARAK KITA TERPISAH JAUH,, “*♥*
Jika Hatimu merindukan seseorang…Pejamkan Matamu dan Katakan…Yaa Allah…
Aku merindukannya kerana_Mu Ya Allah..
Jauhkanlah aku dari perkara yang bisa membuat aku lupa kepada_Mu..
Aku semakin mengerti bahwa jarak ini bukan untuk menghukumku..

Tapi Jarak ini untuk Menjaga aku dan dia..

– Dengan ‘jarak’ ini..Aku dan dia berjanji untuk berubah menjadi lebih baik..

– Dengan jarak ini..Aku dan dia berjanji untuk Memperbaiki cinta kepada Ilahi..

– Dengan jarak ini..Aku dan dia berjanji untuk Mencintai Pencipta kami lebih dari segalanya..

– Dengan jarak ini..Aku dan dia berjanji untuk Mendalami ajaran Islam…

– Dan dengan jarak ini juga..Aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti..Aku dan dia akan lebih siap untuk melayari semua ini dengan jalan yang diridhai..

Syukur Ya Allah…
Kerana memberi peluang kepadaku melalui jalan_Mu ini..

Syukur Yaa Rabbi..
kerana memberikan jarak itu kepada aku dan dia..

Ya Allah ….
Sekiranya dia baik untuk dunia dan akhiratku,maka dekatkanlah dan satukanlah aku dengannya….tapi sekiranya dia buruk untuk dunia dan akhiratku…maka jauhkanlah aku darinya …

Aamiin..

*♥*AKU INGIN MENCINTAIMU KERANA ALLAH *♥*

Aku ingin mencintaimu kerana keteguhan imanmu, Bagai siradj yang benderang mengantarkan cahaya.. Tapi kemudian aku bertanya… Kala Iman itu jatuh menurun.. Seberapa berkurang akhirnya cintaku padamu?

Aku ingin mencintaimu kerana kau yang tlah kupilih..
Sebagai cinta yang kan kupegang sepanjang hayat
Tapi kemudian aku bertanya saat hati ini tergoncang,
Seberapa mantap cinta ini tuk tetap setia?Andai sejuta alasan tak cukup,
untuk membuat cinta ini tetap bersama dirimu..
Maka biar kupinta satu alasan tuk menjaga cintaku..
Aku ingin mencintaimu kerana Allah..
Kerana Dia kan selalu ada tuk menjaga, Maka cintaku kan tetap utuh dan setia,
Hingga kelak, ku tak mampu lagi mencintaimu,
Kerana cintaku berpulang pada_Nya..
Aamiin..
*♥*”CINTA PERSAUDARAAN,, “*♥*
Mungkin dirimu bisa menghapus bayanganku di dalam hidupmu,
Tapi ku yakin dirimu tidak bisa melupakan diriku.
Meskipun kita ingin melupakan semua kenangan manis dimasa lalu.
Meskipun rasa yang dulu pernah singgah di hati kita itu adalah bagian dari kelalaian kita dalam menjaga hijab ini, tapi sebenarnya kita tidak perlu menutupi rasa yg pernah ada didalam hati kita, karena itu tanpa sengaja telah melukai hati kita sendiri, semakin kita ingin melupakan rasa itu, maka semakin rasa itu ada didalam hati kita.
Jikapun kita harus melupakan rasa itu semoga bisa dilupakan dengan cara yang baik, tidak perlu terputusnya persaudaraan diantara kita.
Jika dulu persaudaraan yg pernah terjalin diantara kita dimulai dengan cara yg baik, alangkah sayangnya karena tumbuhnya rasa di hati, kita jadi memutuskan persaudaraan antara kita.
Sungguh cukup memprihatinkan jika persaudaraan yg baik, bisa terputus karena menghindar dari sebuah rasa Cinta yg sudah fitrahnya manusia. Meskipun rasa itu belum halal. Apapun yang terjadi didalam ISLAM selamanya kita adalah saudara 🙂
Cukuplah Allah mengetahui seberapa besar rasa yg ada didalam hati kita. Dan hanya ALLAH lah yg punya hak menghalalkan rasa ini,kerana ku yakin ALLAH maha mengetahui dimana pelabuhan terbaik buat hati ini yg halal dan penuh barokah.
Aamiin ya Rabbal’Alamin.
♥ ♥ LOVE DON’T REQUEST ANYTHING BUT TO GIVE EVERYTHING THE BEST,, ♥ ♥
Kalau aku mencintai kerana wajah,sudah pasti bukan kamu pilihanku..

Kalau aku mencintai kerana harta,sudah pasti bukan kamu pilihanku..

Jika aku mencintaimu kerana kedudukan,sudah pasti pula kamu bukan yang ku mau..

Kalau aku mencintai kerana Iman dan Takwa, kamu jauh dari yang aku harapkan..Jika aku mencintaimu kerana selalu inginkan bahagia,kamu sudah jelas2 bukan dalam calon kategoriku..Kalau aku mencintaimu kerana jarak, ma’af bung! kamu tak akan pernah ada dalam kamus hidupku.Tapi kamu tau kenapa aku menepis semua itu?
Kenapa aku mempertahankan rasaku?
Kenapa aku memilihmu?
Kenapa aku inginkan kamu jadi Imamku, pemimpin dari keluarga yang akan kita bina?Kerana,AKU PERCAYA ALLAH MENITIPKAN RASA SAYANG N CINTANYA KEPADAMU..AKU PERCAYA ALLAH INGIN MENJAGAMU MELALUI TANGANKU..AKU PERCAYA ALLAH INGIN KAMU PERCAYA BAHWA ALLAH YANG MAHA ADIL,YANG MAHA TAHU YANG TERBAIK BUAT KAMU..AKU PERCAYALOVE DON’T REQUEST ANYTHING BUT TO GIVE EVERYTHING THE BEST (cinta tidak meminta sesuatu tapi memberi segalanya yang terbaik)

Dan aku mau kamu percaya bahwa kamu adalah kiriman_Nya untuk membimbingku ke Jalan_Nya..

Ya Allah ,
Syukur atas semua yang telah Engkau berikan ,
Aku bahagia kerana pernah merasa bahagia..
Aku bahagia kerana pernah merasa semua pahit getir hidup..

SUBHANALLAH,
Hidup yang ENGKAU berikan seperti pelangi..

ALLAHU AKBAR,
Hidupku penuh warna warni..

Aku menyayangi kalian orang2 yang telah ALLAH takdirkan tuk bertemu dalam hidupku …

Tinggalkan Balasan

